13.01.2011

Mitomani


sık ve büyük boyutta dır. Mitomanların söylediği yalanlar öylesine gelişigüzeldir ki açığa çıkması halinde nasıl toparlayacaklarına dair fikirleri yoktur. O an tasarlanan yeni bir yalan bir öncekini ört pas edebilir. Öncelikle yalan söylendikten sonra bu yalana mitoman kendiside inanır. Daha sonra çevredekileri inandırmak için çabalar. Eğer onu yalan söylemekle suçlayan biri çıkarsa yalanının açığa çıkmaması için karşısındaki kişiyi mitoman hastası olmakla suçlar. Mitomanlar psikolojik olarak destek alması gereken kişilerdir.

Aslında mitomanlar gerçek olmayan fikirleri insanlara aktarırken çeşitli gayeler gütmezler, sebepsiz yaparlar. Temel olarak sevgi, ilgi beklerler. İleri boyuttakilerde aşağılık kompleksi fazladır. Diğer insanların hep kendilerinden üstün olduğunu, kendilerinin de her şeyin eksik olduğunu düşünürler. Bu hastalık çocuklukta yeterince ilgi görmemiş kişilerde daha fazla görülür.

Bilinçaltlarında çevresindeki kişilerin kendisine önem vereceği bir hikaye tasarlayıp bunu aktarırlar. Fakat hikayenin gerçek dışı olduğunun farkında değillerdir çünkü artık bu yalana inanmışlardır. Kendilerine zarar verdiklerinin bilincinde değillerdir.

Kişilik bozuklukları, çocukluk döneminde istismara uğramış kişiler, narsistik kişiliğe sahip kimseler, asosyal kişiler de hastalığına sıkça rastlanır.

2 yorum:

  1. Oha süper.
    Maldivlerde benim gibi bir turist olduğunu anlayınca tanıştığım İspanyol çocukla önümüzdeki yaz evleniyorum. Yılbaşı ikramiyesi de bana çıktı, trilyonerim şu an.
    Lütfen buna hepimiz inanalım.
    Zira bütün dünya buna inansa, birlik olsa, hayat bayram olsa.

    YanıtlaSil
  2. Ben de bana aşık bir adamla dünya turuna çıktım. Ömrüm buraya geri gelmeye yetmez bence. Elveda.

    YanıtlaSil